“ Don’t wait for the world to change for you

Change it yourself!”

-Kimonoui Holgen-

Uit onderzoek blijkt keer op keer dat het vooral de leerkracht is die het verschil maakt.

Ieder kind verdient een betrokken, actieve leerkracht die met passie en veerkracht voor de groep staat.

Daar ligt mijn droom!

“mytimeforchange”

mijn avontuur, het ontstaan van “yourtimeforchange”

 

Ik ben Marinda Peeters, getrouwd en moeder van twee tieners. Ik heb jarenlange ervaring als onderwijsprofessional. En nu nog steeds!  Mijn hart ligt bij het (basis)onderwijs. Ik geniet van de geur van een klaslokaal en de sfeer van een school in bedrijf.

Naast mijn ruime ervaring in het onderwijs ben ik begonnen in de Human Resource. Als P&O- er mocht ik o.a. startende professionals in het vak van accountancy begeleiden bij hun baan in combinatie met een intensieve opleiding. In die periode heb ik ontdekt, hoe je als coach/begeleider van betekenis kunt zijn. Zeker bij jonge mensen.

Mijn liefde voor het onderwijs en coachen was geboren.

Ik maakte in 2003 definitief de overstap naar het onderwijs. Na de PABO, heb ik mijn kennis verder verdiept en heb ik de master Special Educational Needs afgerond. Tijdens mijn onderwijsloopbaan ben ik mijn kennis en expertise steeds blijven ontwikkelen o.a. op het gebied van Co-teaching, communicatie met ouders, didactisch coachen, Dalton en Executieve Functies.

Jarenlang heb ik als leerkracht voor de klas gestaan, waar ik les gaf aan zowel onderbouw als bovenbouw groepen. Ik weet daarom, uit eigen ervaring, voor welke uitdagingen je als leerkracht komt te staan. Die ene leerling waar je mee blijft worstelen, die groep die alle energie uit je vandaan haalt, de oudergesprekken waar je als een berg tegenop ziet en dan ook nog de administratieve rompslomp waar je dagelijks mee te maken hebt.

Als Intern Begeleider draag ik al enige jaren mijn steentje bij aan de ontwikkeling van onderwijs en heb ik veel ervaring opgedaan bij het implementeren van onderwijsvernieuwings-trajecten. Ook begeleid en coach ik leerkrachten bij hun klassenmanagement, de ondersteuningsbehoeften van de leerlingen maar ook hun zijn.

Steeds vaker blijkt dat de hulpvragen niet alleen gaan over die ene leerling, of dat ene lastige (ouder) gesprek. Achter deze hulpvraag lag vaak een andere hulpvraag: “ de werkdruk die als steeds groter wordt ervaren, de vraag of dat wat de leerkracht iedere dag doet er nog wel toe doet, het gevoel dat ze nog zoveel moeten, het gevoel van tekort schieten; zie ik de leerlingen nog wel voldoende”.

Daarnaast adviseer ik ouders/ verzorgers wanneer zij een hulpvraag hebben in de ondersteuning van hun kind. Ook bij deze gesprekken is er vaak sprake van een onderliggende hulpvraag. Ouders voelen zich niet alleen handelingsverlegen, maar ook vaak niet gehoord of onbegrepen. Zij hebben behoefte aan een klankbord en een sparringpartner die mee kan denken en ze ondersteunt.

 

Deze ervaringen vragen om mee aan de slag te gaan. Dit heeft geleid tot het nemen van mijn volgende stap:

“ yourtimeforchange”

(onderwijs) coaching en advies

Staat voor:

Coachen en ondersteunen van onderwijsprofessionals bij het terugvinden van hun passie en motivatie voor het prachtige onderwijsvak. Met vertrouwen en in je kracht voor de klas staan.

Ondersteunen van scholen en schoolbesturen bij specifieke hulpvragen gericht op ontwikkeling van onderwijs of ontwikkeling en groei van hun (onderwijs)professionals.

 

Een steuntje in de rug bieden aan ouders/ verzorgers bij het begeleiden van een kind met specifieke ondersteuningsbehoeften en hulpvragen.

 

Wat mensen zeggen over mij:

Ze zet mij professioneel in mijn kracht en laat mij zien waar ik sterk in ben. Om daarin zelf mijn vervolgstap te laten zetten en me trots te laten voelen in denken en doen!

-directeur onderwijsstichting-

Marinda is een kundige en bevlogen collega met hart voor het onderwijs. In gesprek weet ze, door het stellen van de juiste vragen, snel tot de kern te komen.

-leerkracht onderwijsstichting-